Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Προβολή της ταινίας ''Απο την άκρη της πόλης'' Κ.Γιάνναρη

Το αφιέρωμα της ομάδας κινηματογράφου του Κοινωνικού Πολιτιστικού  Κέντρου Βύρωνα σε νέους Έλληνες σκηνοθέτες συνεχίζεται την Πέμπτη 27 Μαρτίου και ώρα 20:00  με την προβολή της ταινίας του Κωνσταντίνου Γιάνναρη «Από την άκρη της πόλης» (1998) με τους Στάθη Παπαδόπουλο, Δημήτρη Παπουλίδη, Θεοδώρα Τζήμου, Κώστα Κοτσιανίδη, Παναγιώτη Χαρτοματσίδη




Όπως λέει ο ίδιος ο σκηνοθέτης:

Σε όλες τις ταινίες μου υπάρχει το θέμα της κινηματογραφικής φόρμας. Προσπαθώ να ανακαλύψω τη δική μου γλώσσα. Την ονομάζω επιγραμματικό direct κινηματογράφο. Αναζητώ τη λιτότητα. Στους διαλόγους, στην κινηματογράφηση. Είναι σαν να έχεις μπροστά σου ένα ποίημα του Παλαμά και ένα του Καβάφη.
Εγώ βρίσκομαι πιο κοντά στον Καβάφη. Από την άλλη, ο πειραματισμός μου πρέπει να αγγίζει το ευρύ κοινό, κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, αφού ο αφηγηματικός νεωτερισμός στις ημέρες μας δεν θεωρείται αβανγκάρντ. Τώρα, το αν θα ανοίξω ένα νέο δρόμο θα το δείξει η μετέπειτα πορεία μου.Οι ταινίες μου έχουν σαφείς αναφορές στον ανεξάρτητο και πειραματικό
βρετανικό κινηματογράφο του τέλους της δεκαετίας του '80. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Βρετανοί θεωρούν τη γλώσσα μου αμιγώς βρετανική όπως, από την άλλη, δεν είναι αμιγώς ελληνική. Αλλά ποιος είναι αυτός ο ελληνικός κινηματογράφος; Θέλω να θέσω εγώ αυτό το ερώτημα. Αν θες να κάνεις αμιγώς ελληνικό κινηματογράφο, θα κάνεις ταινίες σαν του Φίνου. Και μη μου πουν
οι κουλτουριάρηδες ότι κάνουν ελληνικό κινηματογράφο, γιατί το δικό τους προϊόν είναι πολύ πιο ξένο στον μέσο έλληνα θεατή από ό,τι το δικό μου.



Λίγα λόγια για την ταινία:

Οι πλάκες στη γειτονιά, το κλαμπ, οι βόλτες στα μπορντέλα και στους μεγάλους δρόμους προς το κέντρο, μικροκλοπές και ψωνιστήρι στην Ομόνοια, είναι στοιχεία που φαινομενικά συνδέουν τη μικρή παρέα των Ρωσοπόντιων από το Μενίδι. Έχουν έρθει πριν λίγα χρόνια από το Καζακστάν και νιώθουν
αποκλεισμένοι στη νέα τους πατρίδα παρά το γεγονός ότι όπως λέει o Σάσια ο αρχηγός τους-, το αίμα που κυλάει τις φλέβες τους είναι ελληνικό. Βρίσκονται στην εφηβεία, και μέσα σε μια διάθεση τρελής περιπέτειας, αποτολμούν χρησιμοποιώντας με ό,τι μέσα έχουν, την κατάκτηση της μεγάλης πόλης που απλώνεται προκλητική στα πόδια τους. Μόνος ο Σάσια, με ιδιαίτερο κουράγιο ομολογεί στον εαυτό του πως ό,τι γίνεται τώρα δεν είναι παρά ένα πέρασμα, κάτι φευγαλέο ώσπου να φτάσει εκεί όπου θα μπορεί να εκπληρώσει τα όνειρά του. Οι ζωές τους, οι αξίες που κουβαλάνε και οι δεσμοί αίματος και συγγένειας που τους ενώνουν,
καταρρέουν όταν έρθουν σε επαφή με τον ανελέητο κόσμο που με τόση ορμή ξεκίνησαν από την άκρη της πόλης να κατακτήσουν.



Το trailer της ταινίας



Από την άκρη της πόλης από NyxtesPremieras

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου